Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.2018, 3:28



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
 Lokomotiva jménem ,,Resita". 
Autor Zpráva
Odpovědět s citací
Příspěvek Lokomotiva jménem ,,Resita".
Tento příspěvek by asi patřil spíš do Osoblažského srazu,přece jen je to technická záležitost.Parní lokomotiva jménem ,,Resita" nás možná povozí a tady http://www.youtube.com/watch?v=zTSEiRgQhJc je ukázáno její zprovozuschopnění. :ok:


7.6.2009, 20:39

Registrován: 21.7.2006, 18:20
Příspěvky: 832
Bydliště: Krnov
Odpovědět s citací
Příspěvek 
jo, ta jezdí v sobotu (takže nás asi poveze), ale letos přibyla další krásná parní lokomotiva viz
http://bruntalsky.denik.cz/multimedia/g ... 50782.html

_________________
s přáteli jde všechno lépe...


8.6.2009, 19:16
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Odpovědět s citací
Příspěvek 
Nádherná mašinka,už se na ně těším.Škoda že začátkem 70.let zrušili úzkokolejku z Krásna nad Kysucou do Vychylovky.Takový vláček jedoucí Kysuckými Beskydy,to by bylo něco. :ok:


8.6.2009, 19:29
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 14.7.2006, 11:37
Příspěvky: 1504
Bydliště: Brno
Odpovědět s citací
Příspěvek 
Jéžkovy voči, to jsou krásný stroje... Hlavně ta modrá, to je pro mě přímo učebnicová ukázka parní lokomotivy, moc se mi líbí. A je strašně fajn, že pořád existují lidi schopný investovat čas a spoustu dřiny pro znovuzprovoznění těchto nádher.
Jenom by mě zajímalo, proč jsou ty parní lokomotivy tak často zapřahány protisměrně, že vlastně při tažení vlaku couvají. To nechápu. Přinejmenším to vypadá děsně nepřirozeně... Možná v případě Resity bych byl ochoten uznat argument mnohem lepšího výhledu z budky. Ta modrá má ale klasický tendr čili uhlák, takže obecně to asi nebude o výhledu...?

_________________
Silnější se musí přizpůsobit slabším. Jinak to nemůže fungovat. Ti slabší toho ale nesmí zneužívat.


8.6.2009, 21:11
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Registrován: 21.7.2006, 18:20
Příspěvky: 832
Bydliště: Krnov
Odpovědět s citací
Příspěvek 
Tu Resitu vypiplali úplně z zrezivělého vraku, když to přivezli, tak všichni od toho dávali ruce pryč, že se to nedá absolutně spravit, nato zprovoznit
Ta modrá je nová, daleko silnější, pravili ji taky v Krnově, pro nějakého němce a ted to mají v dlouhodobém nájmu

_________________
s přáteli jde všechno lépe...


8.6.2009, 21:26
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Registrován: 23.11.2007, 21:48
Příspěvky: 259
Bydliště: Praha
Odpovědět s citací
Příspěvek 
Tak jsem prohlédl ta videa a vloudila se mi otázka: jak ta Resita vlastně mohla jet tak daleko, když neměla tendr. To jako jela na pevný líh, co měl někdo v batohu? Co se týká couvání, je opravdu dost nepochopitelné, když si tak zavzpomínám, tak couvaly jenom při posunu. Možná, že to řídil posunovač. Jinak je to moc pěkné. Takto jezdí, alespoň doufám, že to stále platí, uzkokolejný vláček z Jindřichova Hradce do Bystřice a zpět. :ok:

_________________
Jenom žejdlík na vrcholu má ten správný říz


9.6.2009, 9:48
Profil
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 14.7.2006, 11:37
Příspěvky: 1504
Bydliště: Brno
Odpovědět s citací
Příspěvek 
Není to zcela zřetelné, ale Resita má uhlák přímo na sobě. Jediná zmínka o něm v reportáži je v 3.42 minutě. Prvně jsem si myslel, že je to jedna z těch hranatých věcí na bocích podél kotle, ale to jsou zřejmě nádrže na vodu. Pak jsem si všiml v několika zlomcích vteřiny v pár záběrech již jedoucí lokomotivy krabice na zádech budky. A že to skutečně JE uhlák, je vidět na tomto videu o doplnování uhlí Resity.
Ale ta couvající lokomotiva - prosím nezlobte se na mě... - vypadá strašně, zvláště ta Škodovka s tendrem. :shock: Jestli se nám opravdu podaří se tím vláčkem svézt, asi neodolám a někoho kompetentního se na to optám...

_________________
Silnější se musí přizpůsobit slabším. Jinak to nemůže fungovat. Ti slabší toho ale nesmí zneužívat.


9.6.2009, 19:13
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Registrován: 21.7.2006, 18:20
Příspěvky: 832
Bydliště: Krnov
Odpovědět s citací
Příspěvek 
Zde je na více fotkách (nejen ona) ZDE

a opravdu, když jede tak vlastně couvá, proč to fakt nevím

_________________
s přáteli jde všechno lépe...


9.6.2009, 19:52
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Registrován: 17.7.2006, 20:21
Příspěvky: 310
Bydliště: Bedihošť
Odpovědět s citací
Příspěvek 
Tak mě napadlo - když jede tam a pak zas zpátky, tak jednou z toho musí couvat. Jenom ji někde na nádražíčku přesunou z jednoho konce vlaku na druhý, ale otočit není kde. Třeba u lokálky Olomouc - Prostějov to tak normálně dělají, akorát že ty elektrický vypadají z obou stran stejně :wink:


9.6.2009, 21:21
Profil
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 14.7.2006, 11:37
Příspěvky: 1504
Bydliště: Brno
Odpovědět s citací
Příspěvek 
Vidiš, to mě nenapadlo. Přitom naprosto jasná věc: točny už dnes moc nejsou...

_________________
Silnější se musí přizpůsobit slabším. Jinak to nemůže fungovat. Ti slabší toho ale nesmí zneužívat.


9.6.2009, 21:45
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Odpovědět s citací
Příspěvek 
V 30. letech minulého století jezdily takovéto motoráčky s budkou strojvedoucího na střeše http://www.vlacky.com/zeleznice_desna/2009_vezak/ .Takové jezdily i na Osoblažsku a budka na střeše uprostřed prý byla jistým řešením chybějících točen v cílových stanicích na lokálních tratích. :D


4.8.2009, 16:58
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 11 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz

 

optimalizace PageRank.cz